onsdag 6 februari 2013

Blomsterprakt på Botan

Härom dagen så hade jag ett ärende till Göteborgs Botaniska Trädgård, även kallad "Botan" på Göteborgska (?) Då passade jag på att titta in och säga hej till min  gode vän Johan Nilsson som arbetar där.

Han tog då tillfället i akt att visa mig ett av Trädgårdens allra heligaste växthus, Dionysia huset.
Det var en kick att se all den blomsterprakt som finns där inne, nu när det är så trist ute.

Dessa växter finns naturligt i Iran, Irak, Afghanistan och angränsade områden,
de växer på hög höjd där klimatet är svalt och torrt. Så god luft cirkulation är viktig.

Titta på bilderna och njut av dessa fantastiskt vackra och egendomliga växter!


                       
                             

Magnus

1 kommentar:

  1. Så vackra, det var längesedan jag var där. Jag måste dit snart......Hälsningar från mig i Tuve

    SvaraRadera